-->

søndag 22. desember 2013

Whew

Denne adventstiden har gått fryktelig fort dere! 
I går tenkte jeg med meg selv at det var så uvirkelig at det er bitte lille julaften i dag! 
Jeg har jo ikke fått gjort halvparten av alt jeg hadde gledet meg til å gjøre..

 Jeg skrev om at jeg skulle både til Norwegian Outlet og til IKEA, og ingen av de turene har blitt gjort
Juleturen jeg så gjerne ville dra på, måtte avlyses.
Det har bare blitt juleverksteder med meg selv,
Nesten ingen julefilmer med broren min, som jo har vært en tradisjon (har bare sett polarexpressen..)
Ingen leking i snøen,
Ingen julestemning hele døgnet..


Jeg har fått gjort masse også, selvfølgelig! 
Jeg hadde jo et utrolig koselig julebord hjemme,
fikk laget alle gavene til besteforeldrene mine (og ble ganske så fornøyd),
Jeg dro på juleshopping med bestevenninna mi, og fikk gjort unna masse! 
Har fått skrevet en del i den koselige juleboka mi.
Jeg fikk jo dessuten også velge juletre i år, og det var utrolig koselig å pynte det i går! 

Men heldigvis er dette ting det er enkelt å få gjort noe med. Til neste år tenker jeg det blir annerledes, og kanskje jeg også vil tillate meg selv å starte med å se julefilmer osv. litt før desember starter. 
Jeg håper imidlertid at jeg skal rekke å se mange filmer, og julaften-episodene av julekalenderne jeg har fulgt med på, før "Kvelden før kvelden" starter på lille julaften! Så må jeg få gjort rent litt også, så den dagen må jeg være veldig effektiv! Men jeg tror det bare blir koselig :-) 

Fikk forresten bakt både negerboller (så forferdelig navn, jeg kaller dem sjokoladeboller jeg, fram til jeg finner et mer passende navn), og kokosmakroner. Sistnevnte ble kanskje ikke hundre prosent vellykket, men jeg kommer nok til å dele oppskriften jeg brukte med dere etterpå/i morgen likevel (ettersom jeg vet hva jeg gjorde feil).

Jeg gleder meg iallfall til i morgen, og jeg håper julestemningen vil komme krypende tilbake når jeg våkner julaften, åpner døra og finner julestrømpa, når jeg ser på 'Tre Nøtter Til Askepott', og bare gleder meg over at det endelig er julaften! 

Vi snakkes nok senere, alle julehjerter! 

~          *          ~

Vi tenner fire lys i dag og lar dem brenne ned
For lengsel, glede, håp og fred
men mest allikevel for fred
på denne lille jord,
hvor menneskene bor.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar