-->

mandag 2. desember 2013

2. Desember

God ettermiddag alle julehjerter <3

Besøket i går var utrolig hyggelig, og en fin markering av at julemåneden endelig har startet. Vi spiste god middag med både kalv og kalkun, og vi fikk både sjokolademousse og tilslørte bondepiker til dessert.
Vi fikk også sett den første episoden av både Jul i Skomakergata (med mormoren min) og The Julekalender.

Første etg. av den nydelig pakkekalenderen mamma laget til meg når jeg var liten! 
I år igjen er jeg så heldig at mammaen min fortsatt henger på pakkekalenderen min, men på en litt alternativ måte. Tidligere har hun hengt opp lapper med visdomsord og lignende, men i år må jeg bare få si at hun har vært utrolig kreativ! 

I år har hun ordnet en kokebok til meg. Hun kjøpte en liten A5-perm, med bokstav-skilleark, og hver dag i hele Desember får jeg et nytt ark med en ny oppskrift å sette inn i permen. Genialt! 
Jeg er tross alt så stor nå, at det nytter ikke å kjøpe en haug med kulepenner, og sokker for å legge i kalenderen min, og dette er tross alt en gave som varer, og som jeg selv kan utvikle etterhvert som jeg selv kommer på nye oppskrifter. 

Forhåpentligvis blir dette innlegget oppdatert med nærbilde av andre etg. når damen der oppe har fått nytt hode :-)
Kanskje noe å tenke på for andre som begynner å få barn (kanskje spesielt døtre) som begynner å bli voksne!

~          *          ~

Ønsker alle julehjertene der ute en god, ny uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar