-->

mandag 2. desember 2013

Christmas Blog Challenge

Siden jeg er relativt ny her i blogg-verdenen har jeg lenge tenkt på å ha en slags challenge her, men ettersom dette er en juleblogg har jeg hatt litt problemer med å finne en passende. I dag fant jeg en på engelsk, som jeg rett og slett har oversatt, og jeg tenkte på å kjøre på med det! 

Ettersom vi nå er i desember kommer jeg uansett til å oppdatere mye oftere, ettersom det er nå selve julekjøret starter. Nå vil det komme innlegg om juleverksteder, DIY-tutorials og lignende, og med denne challengen blir det uansett minst et innlegg om dagen. 

Jeg skulle forsåvidt har startet i går, men det får heller komme to innlegg om den i dag. 


Min Christmas Blog Challenge ser slik ut:

1. Beste julefilm
2. Ønskeliste for julen 2013
3. Når, og hvordan fikk du vite at julenissen ikke finnes?
4. Din favoritt-julesang
5. Den beste gaven du har fått
6. Reiser du i juleferien?
7. Mest minneverdige jul
8. Julepynten du liker aller best
9. Personen det er lettest å kjøpe julegave(r) til
10. Beste julelukt
11. Beste juletradisjon
12. Innpakkingspapir eller giftbag?
13. Beste julebok
14. Beste julemåltid
15. Den beste gaven jeg har gitt
16. Personen det er vanskeligst å kjøpe julegave(r) til
17. Legg ut et bilde av et gammelt julekort
18. Beste julestrømpefyll
19. Baker du syv slag? Hvilke?
20. Hva slags juletre kjøper du? Evt. hvilken type liker du best?
21. Fineste juletrepynt
22. Eggnog, gløgg eller kakao?
23. Hvilke planer har du for julaften 2013?
24. Beste tradisjon på julaften

Det vil med andre ord si at i dag dekker jeg både den første og den andre dagen, ettersom i dag er dag to. 
Dag 1 kommer her, og dag 2 i et eget innlegg :-) 



Dag 1 - Beste julefilm

Dette tar jeg rett og slett her fordi dette har jeg skrevet før. 
(det innlegget kan du finne her)
På lista over mine beste julefilmer troner Alene Hjemme-filmene på toppen. 
Det er rett og slett fordi den har et utrolig søtt preg over seg. Det er en film med mye spenning, humor og glede. Det er en film som passer for absolutt alle, og den inneholder ikke noe så dramatisk at man tenker at man ikke orker å se det en gang til. Denne filmen (eller disse filmene) blir jeg utrolig glad av, og jeg ser dem igjen og igjen uten å bli lei. 


Et stort pluss er dessuten at karakterene er så fine, de er så troverdige, og man kan virkelig identifisere seg med mange av dem. Så for meg finnes det faktisk ikke noen bedre film til å få fram smilet, og også litt julestemning! 

Hvilken julefilm er din yndling?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar