-->

torsdag 5. desember 2013

Christmas Blog Challenge Day 4 + 5

I går fikk jeg dessverre ikke postet dette som jeg skulle. Dagen gikk med til en Sverigetur, og til å løpe noen ærender, og så var det konsert med Rockekoret på kvelden, så i dag kommer to stykker i en smekk igjen.

1. Beste julefilm
2. Ønskeliste for julen 2013
3. Når, og hvordan fikk du vite at julenissen ikke finnes?
4. Din favoritt-julesang
5. Den beste gaven du har fått
6. Reiser du i juleferien?
7. Mest minneverdige jul
8. Julepynten du liker aller best
9. Personen det er lettest å kjøpe julegave(r) til
10. Beste julelukt
11. Beste juletradisjon
12. Innpakkingspapir eller giftbag?
13. Beste julebok
14. Beste julemåltid
15. Den beste gaven jeg har gitt
16. Personen det er vanskeligst å kjøpe julegave(r) til
17. Legg ut et bilde av et gammelt julekort
18. Beste julestrømpefyll
19. Baker du syv slag? Hvilke?
20. Hva slags juletre kjøper du? Evt. hvilken type liker du best?
21. Fineste juletrepynt
22. Eggnog, gløgg eller kakao?
23. Hvilke planer har du for julaften 2013?
24. Beste tradisjon på julaften

~          *          ~

Day 4 - Favoritt-julesang

Åh, dere. Jeg har så mange favorittjulesanger at det blir vanskelig å velge bare èn..
Det skal sies at jeg er innmari glad i de fleste versjoner av Have Yourself A Merry Little Christmas, jeg er veldig glad i Let It Snow, It's Beginning to Look a Lot Like Christmas, Grown-up Christmas List og Peter Jöback's "Viskar en Bön". 
Jeg får komme tilbake til dette i et "Topp 10 (eventuelt 20) julesanger! Det vil inneholde både for de voksne, og for de mindre. 
Vil tippe at det kommer ut i morgen.

~          *          ~

Day 5 - Den beste gaven jeg har fått

Oi, denne var også utrolig vanskelig. Jeg har fått så utrolig mye fint i løpet av livet mitt, men det er èn ting som virkelig betyr mye for meg.

For mange år siden fikk jeg det antakeligvis kjæreste jeg eier.
Jeg fikk denne snøkulen.


Og igjen, får jeg bare beklage for at bildet ikke er helt optimalt. Beklager!

Den er rett og slett nydelig, og i tillegg kan man snu den rundt, trekke den opp, og høre at den spiller 'Glade Jul', mens reinsyrene og nissesleden nederst beveger seg. 

Jeg har hatt denne så lenge, så det har rett og slett blitt en tradisjon å ta den frem. I år ble det nesten litt mer følelsesladd enn jeg liker å innrømme, men nå står den iallfall å pryder nattbordet mitt, så jeg gleder meg til jeg får tatt et bilde av den som jeg kan vise dere! 

I tillegg ser jeg på det som den beste gaven noensinne at jeg i alle år har fått feire julen med familien min, og med alle besteforeldrene mine. 

Familie er gull


~          *          ~

Her skal resten av kvelden brukes på å ferdigstille og bestille enda et par julegaver. Det er så deilig å se at alt begynner å gå seg til. Håper du også har kontroll :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar