-->

fredag 13. desember 2013

Christmas Blog Challenge day 13

1. Beste julefilm
2. Ønskeliste for julen 2013
3. Når, og hvordan fikk du vite at julenissen ikke finnes?
4. Din favoritt-julesang
5. Den beste gaven du har fått
6. Reiser du i juleferien?
7. Mest minneverdige jul
8. Julepynten du liker aller best
9. Personen det er lettest å kjøpe julegave(r) til
10. Beste julelukt
11. Beste juletradisjon
12. Innpakkingspapir eller giftbag?
13. Beste julebok
14. Beste julemåltid
15. Den beste gaven jeg har gitt
16. Personen det er vanskeligst å kjøpe julegave(r) til
17. Legg ut et bilde av et gammelt julekort
18. Beste julestrømpefyll
19. Baker du syv slag? Hvilke?
20. Hva slags juletre kjøper du? Evt. hvilken type liker du best?
21. Fineste juletrepynt
22. Eggnog, gløgg eller kakao?
23. Hvilke planer har du for julaften 2013?
24. Beste tradisjon på julaften

[bilde...]

Day 13 - julebok
Denne er heldigvis heller ikke vanskelig. Før 1. desember i år hadde nok svaret vært 'Storm og Jentungen' som forteller historien i 'Jul På Månetoppen'.  Men som sagt, det var kun frem til 1. desember (eller egentlig 30. november), fordi da fikk jeg en bok av mamma som jeg lenge har ønsket meg, som en kalendergave for hele desember. 

Julens Minnebok
heter den.

Kanskje du har hørt om den? 
I denne kan man skrive hvordan man forbereder julen, lime inn årets julebilder, om julekort og julegaver, og oppskrifter og mye mer. 
Blant annet hilsener fra julens gjester.

I denne boken er det sider til at man kan skrive hver eneste jul i mer enn 20 år. 
Jeg gleder meg sånn til jeg selv kan se tilbake på hva jeg har skrevet, og på hva andre har skrevet til meg. Hyggelige minner fra gjestene jeg har hatt og lignende. 

Både mamma og den pepperkake-tanta mi har denne, og jeg syntes det er så hyggelig å bla gjennom deres bøker, selvom de heller ikke har hatt boken i så mange år.

Jeg er så forferdelig glad i boken min, og tar i den like varsomt som om det skulle vært en liten baby - jeg er så redd for å ødelegge den! 

~          *          ~

Legg gjerne igjen en kommentar!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar