-->

fredag 13. desember 2013

DIY: juletrekuler

Når jeg handlet inn til juleverksteder jeg skulle ha i løpet av desember, kjøpte jeg med meg en hel haug med juletrekuler fra panduro
Jeg har fått utrolig mye inspirasjon gjennom både Pinterest, Instagram og Facebook, og i dag bestemte jeg meg for å teste ut litt. 

Her er resultatet, og heldigvis er det kjempeenkelt! 

~          *          ~

Julekuler med snorer

Dette trenger du:
~ Juletrekuler, gjerne i flere str. ~ Allround lim ~ Pensel ~ Hyssing ~ Hampesnor ~ 

Jeg hadde litt plastikk i et eggeglass til å ha lim oppi, men bruk gjerne papp/plastikktallerkener el.l.

Slik gjør du:
1. Ta av opphengsfestene, og pensle på litt lim på ca. halve kulen.
2. Ta enden på hyssingen eller hampesnoren og begynn å surre den lett og tett rundt.
3. Fortsett til det er noen millimeter med lim igjen som syntes, og pensle på mer lim
4. Fortsett slik til du er ferdig
5. Sett deretter festene på igjen, og bruk mer hampesnor til oppheng, gjerne med sløyfe.


På julekulene jeg brukte hadde jeg to oppheng, altså vet jeg ikke om det er best å begynne på toppen eller på bunnen, men jeg tror det hadde vært lettest å begynne på toppen. 
Jeg kan imidlertid virkelig anbefale kulene med to oppheng. 

~          *          ~

Julekuler med Rhinestone-stickers

Dette trenger du:
~ Perlehvite julekuler ~ Rhinestone-stickers ~ evt. prismer til det underste opphenget ~
Juletreet er fra Søstrene Grene, og koster ca 25 kr.

Slik gjør du:
1. Klistre på rhinestone-stickers hvor og hvordan du vil.

Det beste med begge disse kulene, er at det spiller ingen rolle hvor gamle barn/barnebarn/søsken man har, for dette er så enkelt at nesten hvem som helst kan klare det.

~          *          ~

Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar