-->

søndag 8. desember 2013

Julebord

For en stund siden fant jeg ut at jeg gjerne ville samle jentene her hjemme en kveld, og kom på at jeg jo kunne arrangere julebord, ettersom dette er tiden for slikt. Jeg hadde aldri gjort dette før, men med gode venninner er virkelig allting mulig. Jeg forhørte meg litt rundt, for å høre om noen andre hadde lyst til dette, og jeg fikk utrolig positiv respons. 


Vi ble syv stykker til sammen, og vi ble enige om at vi var nødt til å spise julemat, og fant ut at det skulle være et spleiselag. Med andre ord: alle ordnet og tok med litt mat hver. Selvom maten kom fra mange forskjellige hjem ble det uansett utrolig godt, og jeg koste meg masse! Til dessert var det riskrem med rød saus (med mandel, såklart), og det i overveldende mengder. Det var altfor mye til oss, så mandelen var det dessverre ingen som fikk. 

Etter mat koste vi oss med herlig julemusikk, pepperkaker, og litt annet diverse godteri, hadde en pakkelek (med regle på rim) med morsomme gaver. Siste gjest dro herifra rundt klokken 3.00, og det var utrolig hyggelig! Det var så lenge siden vi hadde møttes alle sammen, og alle hadde veldig mye å snakke om. Det var ikke stille et eneste sekund. Det er så godt å vite at selvom vi ikke ses ofte i det hele tatt lengre, så er vi fortsatt de samme innerst inne.


Tror ikke det blir lenge til neste gang vi samles heller, så det gleder jeg meg til! 

~          *          ~

Håper dere alle er klare for en ny uke i morgen, dèt er iallfall jeg! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar