-->

tirsdag 15. oktober 2013

Om julebrus og julegodt

Illustrasjonsfoto - google


Her om dagen så jeg at en av mine facebook-venner allerede hadde funnet julebrusen, jeg ble selvfølgelig spent, og dro rett i butikken for å se med mine egne øyne - og der - ja, der var den altså. I en annen butikk et par dager senere fant jeg freia's (eller var det kanskje nidars?) julemarsipan, og også årets første kakemenn! Jeg dro fra butikken med et stort smil om munnen, fordi nå følte jeg virkelig at julen er i anmars. I nok en annen butikk noen dager senere igjen var pepperkakene allerede stablet pent oppå hverandre. Er vi virkelig så nærme jul, allerede? Denne følelsen er så herlig!


 



Høstmørket har virkelig også satt fart på seg, for her er det bekmørkt allerede klokken syv. Jeg kjenner julestemningen komme bare av dèt. Det er så lett å drømme seg bort til den tiden når snøen kommer dalende for å lyse opp i mørket, og for å dekke over grumsete og møkkete omgivelser - for å gjøre det fint til jul. Må erkjenne at jeg er litt misunnelig på de heldiggrisene i Tromsø som allerede har fått litt snø. Blir så fantastisk når den kommer hit <3


Alle bilder er hentet fra Google og er kun illustrasjoner

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar