-->

torsdag 24. oktober 2013

Kun to, korte, måneder igjen!

Nå er det kun to måneder igjen til det vi alle venter på - julaften. Ventetiden er helt fantastisk i seg selv, og nå nærmer det seg virkelig med stormskritt! Det er mye som skal gjøres nå på to måneder, og nettopp derfor kommer det til å gå forferdelig fort. 



Her om dagen følte jeg veldig for å se bare èn episode av en julekalender, eller bare èn julefilm, men for husfredens skyld gjorde jeg altså ikke det. Om ikke lenge kan jeg kose meg med det hvert eneste minutt av fritiden min hvis det er det jeg ønsker, og det ser jeg virkelig fram til. 


Tiller Kirke
Før julaften skal gaver kjøpes og pakkes inn, kalendergaver skal være klart, hele huset skal aller helst være skinnende rent, antrekk skal være i boks, pynten skal være på plass, man skal ha bakt hele syv slag, helst ha konsumert et tonn med julebrus, sett mange julefilmer og adventskalendere, fire lys skal ha blitt tent - ett hver søndag i advent, man skal ha gått til innkjøp av et juletre (dersom man ikke har plastikk fra før av, vel og merke), og pynten skal selvsagt være på. Forhåpentligvis har vi fått masse snø, så om nøyaktig to måneder må en sti til døren være måket, fakler satt ut, og julemiddagen må snart være klar for de som skal være hjemme. 
(Vær snille og si ifra dersom jeg har glemt noe *hehe*). 

Rindal Kirke
Jeg gleder meg til ventetiden hvert eneste år, av den enkle grunn at det er så mye å glede seg til. Desember er nok den eneste måneden der de fleste er litt ekstra stressa, men også glade, vennlige, og varme. Desember er måneden der man tenker mye mer på alle andre enn seg selv, alle blir mer var på omgivelsene, og på det å være et medmenneske. Alt virker så fredelig i adventstiden, og spesielt på julaften. 





24. Oktober, og to måneder igjen til selveste julaften ringes inn. Snart er vi i november, og da begynner iallfall jeg med de aller fleste juleforberedelsene! Men allerede denne helgen skal klesskap og andre skuffer og skap få en skikkelig vask og opprydding, og soverommet skal vaskes ned og males. Som jeg gleder meg! 



Ha en nydelig 24. oktober og 2 måneder igjen til jul! 


Noen bilder hentet fra https://trollheimsporten.custompublish.com/julehilsener.4728795-152131.html , julestemning.no og andre tilfeldig på Google.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar