-->

søndag 17. desember 2017

Tredje søndag i advent


Tredje søndag i advent, og bare én uke igjen til jul.
Kan det virkelig stemme?
Jeg har jo fremdeles mye igjen å gjøre før jul, jeg som har hatt så lang ferie til og med?

Jeg prøver å ikke la meg stresse av det, og å nyte det så lenge det varer.
I dag har valpen og jeg brukt dagen i skogen, og gikk ei runde på 7 kilometer sammen med ei venninne og hennes unghund. Det var virkelig en deilig måte å bruke denne dagen på, ikke minst for å forbrenne noen kalorier slik at det er bedre plass til pepperkaker og annet julesnop *knis*

Et slitent lite reinsdyr etter en god tur i skogen

Å pynte pepperkakehus er nemlig på planen i kveld, men ikke før etter at vi har vært for å finne årets juletre.
Det bugner av falske trær over alt - er tiden med ekte trær forbi? Jeg tviholder nå iallfall på ekte juletre en stund til, så jeg håper vi finner ett som både jeg og samboer kan leve med! 

Vi håper å finne et på en gård hvor vi kan hugge det ned selv, men om det blir for dyrt, eller om alle Donald-trærne er borte, drar vi nok til et sted hvor de selger formklipte trær.
Krysser fingrene for god fangst, iallfall!

~          *          ~
Hva velger du - ekte eller falskt tre, og hvorfor?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar