-->

onsdag 13. desember 2017

Luciadagen


Til tross for at jeg ikke har noen kjære luciatradisjoner kjennes denne dagen viktig likevel.

Eller, at jeg ikke har noen er vel å ta i, for jeg har jo mer enn én Luciadag spist lussekatter, men vi har sjelden hatt noe fast opplegg, og det håper jeg at jeg etterhvert kan få.

I det minste ønsker jeg å fortsette og bake lussekatter, og kanskje diske opp med det og kakao til frokost denne dagen? Gjerne med noe passende på TV! 

Er det noen som har noen fine Luciadag-tradisjoner de vil dele?

Lussekattene jeg laget i år var av de beste jeg har smakt, og oppskrift fant jeg her. Jeg brukte skikkelig safran (det må da gå an å finne dette billigere noe sted?), og det ble virkelig helt nydelig!
Anbefaler oppskriften på det sterkeste.

Bilde hentet fra https://www.mills.no/oppskrift/melange/saftig-lussekatter/
~          *          ~
Bare 11 dager igjen <3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar