-->

mandag 18. desember 2017

Pepperkaker


God mandag - og under én uke til julaften!

Her på Østlandet har vi virkelig variabelt vær. Snø og regn og hålke annenhver dag, noe som vil si at jeg har julestemning omtrent annenhver dag. 


Hele helgen har gått med til å bake pepperkaker, og i går skulle vi endelig pynte både hus og kaker.
Vi hadde på forhånd en storartet plan om å lage en skikkelig, men liten bygd, men mens vi satt og laget maler til alle disse husa, fant vi ut at det fikk holde med tre bygg *knis*. Vi endte med et lite hus, med tilhørende hundehus (eventuelt redskapsbod), og ei enkel kirke. 

Ellers har jeg syntes at det kan være så utfordrende å pynte pepperkaker til spising, og i år løste jeg det ved å fokusere på å lage trær. Se så dekorative og fine de ble - også så enkelt! Det kan man like.
Et lite stalltips fra meg, der altså!

Samboeren min var med på pyntingen, og slik ble vårt lille landskap seende ut til slutt


Vi ble strålende fornøyde med vårt første pepperkakelandskap som samboere, og håper på et enda mer storslått landskap til neste år!

~          *          ~
Enda et stalltips fra meg; jeg kjøper zip-lock poser fra IKEA (de som heter ISTAD) og hadde melis på de minste av disse. Da kunne vi bare kaste posen etterpå, og slapp all vaskingen og styringen med skikkelig sprøyteposer! Genialt for oss som ikke er særlig drevne sprøytere!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar