-->

fredag 8. desember 2017

Bakedag


I dag kan du tro jeg har hatt koselig besøk!
For tredje året på rad har jeg og ei kjær og god venninne hatt bakedag.

For to år siden startet vi med to slag. I fjor baket vi tre slag, og i år slo vi på stortromma og fikk smelt sammen fire slag - og attpåtil fikk vi tid til å spise grøt med mandel, og jeg fikk hjelp til å pakke til julebord. 

I morgen reiser nemlig samboer og jeg på julebord på Oscarsborg, og vi gleder oss helt enormt! Der er det fullpakket program, så tiden kommer sikkert til å fly avgårde.

Tilbake til bakingen; hvert av de tre årene har vi laget både fudgekarameller og "melkesjookies". I år laget vi i tillegg mandelflarn og kakoskuler (som jeg har omdøpt negerbollene til).

For en slitsom og herlig dag! 

~          *          ~
Nå er dette heldigvis å anse som en tradisjon!
(Men jeg tror ikke vi kommer til å øke antall slag på en dag noe mer nå...)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar