-->

fredag 29. november 2013

Juleglede

Jeg tror at all tiden jeg har brukt på å glede meg til jul virkelig har begynt å smitte over på lillebroren min.
De siste dagene har han nesten ikke sagt annet enn: GLEDER MEG TIL JUL
Riktignok kan det være litt irriterende i lengden, så jeg begynner å forstå hvordan andre kanskje kan føle det med meg, når jeg kan si slike ting leeenge før jul (eller rett etter julen er ferdig)


Likevel er det utrolig hyggelig at det er flere jeg kjenner som gleder seg vilt og hemningsløst til jul. Det er hyggelig å ha noen å dele det med. Er det noen flere der ute som føler det på samme måte? Enten om dere bare gleder dere vilt og hemningsløst, eller om dere gleder dere vilt og hemningsløst OG har noen å dele det med?

Her er forresten de aller fleste julegaver kjøpt og bestilt, og de fleste har også kommet i hus. Jeg vil bare pakke de inn med èn gang, men da kommer jeg til å angre på det når jeg virkelig nærmer meg julaften, så det får rett og slett bare vente. Det er nå iallfall deilig å være i rute - og foran skjema sådan.


Allerede i år har jeg sett på opptil flere julefilmer. Home Alone 1, Julnissen 1 og 2, Hjelp, det er juleferie og Donald Ducks Juleønsker. Julestemningen når nok klimaks, når 1. desember endelig kommer, og jeg kan sette på årets første episode av Jul i Skomakergata <3 Og første søndag i advent er det mer å glede seg til. Da blir det nemlig lunsj med kjernefamilien og besteforeldre, og det er alltid like koselig. 

I morgen er det baking av både pepperkaker og kakemenn med mamma som gjelder.

Jeg gleder meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar