-->

søndag 24. november 2013

God førjulstid!

Tipper at det er flere enn meg som har lagt seg merke datoen i dag.
24. November

Kun èn måned igjen.
Èn måned igjen til førjulstiden er ferdig, og til det endelig er julaften.
Om ganske nøyaktig èn måned ringes julen inn.
Om bare èn måned begynner gjestene å komme. 
Maten nærmer seg ferdig.
Kjente og kjære er på vei hjem fra kirkegården, 
etter å ha tent lys og ønsket våre elskede i himmelen en God Jul.


Det er bare èn måned til alt skal være klart.
Gavene, maten og desserten, lysene, pynten, gleden, julestemningen, klærne, juletreet, faklene frem til døren, og forhåpentligvis, ligger snøen som et tykt, hvitt teppe over vinterlandskapet.
Alt skal være klart.
Om bare èn måned. 

Jeg gleder meg.

Jeg tror at alle hjerter gleder seg.
Iallfall hjertene til de jeg kjenner best.

Nesten mest av alt gleder jeg meg til å kunne dele alt dette med dere.
Før første gang noensinne.
Gleden blir mangedoblet på grunn av dere.
Da kan jeg endelig begynne å vise dere mine egne bilder, og hvert år kan jeg se tilbake på julen som var, samtidig som at jeg gleder meg til neste.


Det er så mye å glede seg til i julen.
For meg er det beste å bruke så mye tid på familien min.
Å bake med mamma, med tante
Å se på julekalendere og julefilmer med lillebror
Å være ute å tulle i snøen med kjæresten
Å ha juleverksteder med noen jeg anser som familie, men som ikke egentlig er det (enda)
Å dra på juleshopping med min beste venninne (som min lillebror bare kaller for "ste-søster")
Å bare være til.
I julen.


Fra nå av vil jeg si at førjulstiden offisielt har begynt.
24. November
og en måned igjen til selveste julaften.

Her kommer nok noe av julepynten opp allerede i løpet av dagen i dag. Kanskje er den oppe innen dette innlegget kommer ut. Uansett skal det gjøres ordentlig, og det skal gjøres med skikkelig julemusikk.

Alle bilder funnet ved søk på "Juletre inspirasjon" på google.
Her skal det spilles både Let It Snow, Have Yourself a Merry Little Christmas, I'm Dreaming of a White Christmas, Winter Wonderland og It's Beginning to Look a Lot Like Christmas.
Det kommer også til å gå i Alf Prøysen's jul, Peter Jöbacks 'Jag Kommer Hem Igen Till Jul' og Pepinos Jul. 

Håper alle dere der ute er i rute, og at dere er klare for jul og maks juleglede om bare èn måned.

Gudene skal vite at dèt er jeg!

Senere i dag, eller eventuelt i morgen, får dere se hvordan jeg pynter soverommet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar