-->

onsdag 4. oktober 2017

Gavebånd-dispenser


God onsdag, kjære leser.

Jeg stikker bare innom for å vise frem min siste kreasjon.
Den har ikke blitt skikkelig utprøvd enda, men hittil vil jeg si at den er minst like smart som denne jeg laget ble stygg.

Mange ganger har jeg irritert meg over for liten plass til både innpakningspapir og gavebånd. For meg er det foretrukne papiret disse i store ruller.
Jeg irriterer meg nemlig veldig over disse små rullene som holder til en og en halv pakke før rullen er tom for papir.
Her ble løsningen en egen skuff. Jeg får plass til tre store ruller papir i en skuff, og da får jeg også plass til noen slike små (jeg klarer selvsagt ikke å la være å kjøpe noen slike ...), i tillegg til til-og-fra lapper. Perfekt!



Det har imidlertid vært en helt annen sak med alt gavebåndet som har ligget strødd litt her og der, og egentlig ikke hatt noen skikkelig plass hvor alt er samlet og organisert. 

Frem til nå.


Den er som sagt stygg - men den står inne på en bod, og at den er praktisk hjelper! Du klarer helt sikkert å lage en mye finere versjon en det jeg fikk til :-) 

For å lage denne brukte jeg en eske fra Clas Ohlson. 
Jeg drillet hull i sidene, og saget opp kobberstenger i passende lengder (hadde kobberstenger fra før, hvis ikke hadde jeg uten tvil heller brukt noe i tre!). Deretter brukte jeg en tapetkniv til å lage hull på fremsiden, slik at jeg kan trekke bånd gjennom.

Innpakningen kommer til å bli en ren fryd i år, tenker jeg!

~          *          ~

Håper dere har det fint!
I dag kom det invitasjon til julebord hit til oss - da kjente jeg at det virkelig ikke er lenge igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar