-->

søndag 24. september 2017

Countdown to Christmas

God søndag, kjære lesere.

Igjen har året hittil gått forferdelig fort.
Slik synes jeg det blir når skolen starter opp og dagene fylles.
Det synes jeg er deilig - så lenge det også blir tid til avslapning og hobbysysler.
Jeg holder på å strikke en genser til samboeren min om dagen.
Han har ventet så lenge på den, og det kan se ut som jeg aldri blir ferdig.
Målet er å ha den ferdig til jul.

Det betyr at jeg har nøyaktig tre måneder igjen.
Tenk det.
Tre måneder igjen til jul.
Enn så lenge nyter jeg høstfargene - for en vidunderlig vakker årstid.



Forberedelsene er godt i gang hjemme.
Første jul i første bolig krever mer.
Jeg er daglig på utkikk etter ting som en juletrefot, stjerner til vinduene og fine gardiner i stua.
Og mer julepynt selvsagt.
Ting kommer sakte men sikkert på plass.
Også julegavene jeg skal gi bort.
Jeg har en ca. plan, og kjøper litt og litt så pengene strekker til.



I oktober planlegger jeg å prøve meg på en julemiddag - ribbe.
Og enda en i november - pinnekjøtt.
Jeg har aldri laget noen av delene selv før, men jeg har fått mange gode tips fra mamma angående ribba.


I år har jeg store forhåpninger til førjulstiden.
Årets to fag på høgskolen har begge skriftlig hjemmeeksamen.
Én har innlevering medio november. Den andre tidlig i desember.
For meg høres det ut som ekte juleglede!

~         *        ~
Håper tiden strekker til for akkurat deg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar