-->

lørdag 1. november 2014

Endelig november!

Kjære november.
Du er så velkommen!
Jeg har ventet på deg så innmari lenge.
Når du kommer, befrir du meg. 
Sammen med deg kommer den uskrevne loven at det nå er lov til å vise juleglede.
Jeg gjør jo det mesteparten av året likevel, 
men endelig kan jeg gjøre det uten at noen ser rart på meg. 
Det skal bli så deilig å se deg fly forbi.
Med deg kommer nok mange av de siste julegavene jeg har bestilt, og før du er omme er julevasken ferdig, og gavene jeg har i hus er pakket inn. 
Jeg er så glad for at du endelig er her.

This pretty much describes Christmas for me

Det jeg liker så godt med november er alle juletingene jeg kan gjøre.
Jeg syntes november er nesten vel så koselig som desember.
I november kan jeg forberede meg, og vite at jeg har god tid.

Det er en god følelse.

I desember slipper jeg å tenke på disse tingene.
Dersom jeg måtte det tror jeg ikke forberedelsene hadde vært like hyggelige.
Desember er for meg bare kos.
Om de siste julegavene ikke har kommet kan jeg kose meg med å pakke disse inn, og ikke tenke at det ligger et helt berg og venter på å bli pakket inn. 

Det hadde blitt for mye stress.

May the spirit of Christmas bring you joy

Altså gleder jeg meg over alt denne måneden har å tilby meg.
Jeg vil bli ferdig med alt som skal gjøres denne måneden.
For meg nærmer nemlig eksamen seg med stormskritt. 
Mye av tiden går nok med til lesing, 
men jeg skal passe på å få i meg tilstrekkelig julemagi.
I form av julemusikk,
julerengjøring
juleplanlegging
pepperkaker
julete og kakao - kanskje gløgg?

~          *           ~

Jeg håper dere er godt i gang, og at november blir fantastisk.
Hva gleder du deg mest til?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar