-->

mandag 24. november 2014

Countdown to Christmas

Endelig er dagen her
Dagen hvor jeg stolt kan fortelle at det kun er en måned igjen til jul.
Snart er det advent. 
Første søndag i advent er her om bare
seks, korte dager.


Tenk på det -
om kun én måned, '30 dager, 
sitter antakeligvis størstedelen av Norges befolkning og inntar julematen.
Golva er vaska, veden er båret, og kanskje har du også hengt opp fuggelband?
Treet er pyntet, maten er laget, pakkene innkjøpt..

En har pyntet seg selv, 
Og huset også. 

I dag kom ikke dette innlegget ut klokken 17.00 som det pleier.
Det er det selvsagt en grunn til.
Om den er god får du bedømme selv... 
I dag har jeg vasket, og jeg har pyntet til jul!

Nå er jeg nydusjet, inntullet i de deiligste koseklærne mine,
og skal til å se på Home Alone for første gang i år.
Selvsagt med en kopp te, og kanskje også noen pepperkaker?
Samtidig skal jeg nyte synet av julepyntet stue.

Til tross for at det kanskje enda er litt tidlig
har jeg tent julestjernene i vinduene mine. 

Her kommer et lite bildedryss! 
(men jeg advarer om ekstremt dårlige bilder, 
disse ble knipset i en fart med mobilkameraet - i mørket)

Årets adventsstake står klar på bordet. Ingen lys tennes frem til første søndag i advent.
Duken skal strykes!

Noen av årets julegaver ligger pakket og klare - til pynt enn så lenge.

Julekrybben har også funnet veien ut av esken..

Her har jeg pyntet et lite juletre med små julekuler, satt opp to lysestaker, og også fylt en glassbolle med juletrekuler,
og med små og store bjeller fra Europris. Treet er kjøpt hos Søstrene Grene, og glassbollen på Skeidar.

Lysfat med lys, trær og reinsdyr på kommoden
Julestjerner fra Nille i vinduet.

Oppe på ovnen (som aldri blir brukt) står Nissefar sammen med lyspærelysestake fra Nille.

Enda et lysfat, dette pyntet med granbar, hjemmelagete telysestaker med glass fra IKEA,
lite juletre fra Søstrene Grene, et kubbelys og noen store kongler.
Ved siden av står to lamper (med litt for sterkt lys enda)

Håper dere er klare for julen!

Jeg har eksamener i starten av desember, så alt som er unnagjort er virkelig utrolig deilig. 
Ønsker dere alle en riktig god førjulstid!

~          *          ~

Har noen av dere pyntet til jul enda?

1 kommentar:

  1. Fint med oppdatering! Ser superkoselig ut hjemme hos deg :-) Har ikke startet pyntingen helt ennå, men det blir vel tatt et lite rush til helgen ;-) Gleder meg til alle de ekstra koselige dagene som er i vente!

    SvarSlett