-->

tirsdag 1. november 2016

Velkommen november!


I dag har endelig november kommet, og det er en måned jeg både har gledet og gruet meg til.

November betyr at det snart er advent, og at det snart er jul.
Samtidig er jeg fremdeles student, og i år betyr også november eksamen.
Gleden veier likevel tyngst!
 
 
Det er lett å føle en ambivalens når man er så glad i jul som meg, og har eksamen midt oppi det hele. Heldigvis er det bare i år, og neste år igjen, så er jeg klar for å miste ambivalensen og bare glede meg til jul hele oktober, november og desember.
- Og dere.. Det er kun en måned igjen til 1. desember, og mindre enn to måneder igjen til julaften. Det gledes!
 
For å oppleve litt julestemning og kos midt oppi lesestresset har jeg bestemt meg for å dra bort i noen dager, og jeg håper jeg får snø når jeg er der. Det blir nok litt lesing der også, men forhåpentligvis blir det lesing på ei hytte omgitt av snø, og dager ute i frisk luft.
Et par av julefilmene mine blir med i kofferten, og jeg håper stemningen er der til at jeg kan se dem. Det er også planlagt en liten pepperkakebakst en av dagene.
 
 
Har forresten dere merket noe til snøværet i dag?
Jeg håpet vi skulle få litt her på Østlandet, men alt jeg har sett her er nedbør i form av regn. Håper nettopp du er heldigere!
(Ikke minst håper jeg du har skiftet dekk på bilen om snøen har kommet til deg)
 
Nå gleder jeg meg over at Halloween er over, slik at bl.a. Nille får sine julevarer på plass. Jeg har surfet rundt i dag, og funnet så mye jeg ønsker meg. Nå som jeg har unnagjort de vanskeligste julegavene, er det lettere å ha ro i sjela, og tenke at det sikkert blir jul i år også!
(Og jeg har selvsagt allerede hørt mye på julemusikk)
 
~        *        ~
 
Håper du er i rute!
Novemberklem





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar